W grodzie Kopernika klasa 3 b - Słupsk, Miejski Portal Edukacyjny

Szkoła Podstawowa nr 6 im. Ludwika Waryńskiego w Słupsku

Starzyńskiego 6, 76-200 Słupsk • telefon: (59) 842 46 66 • e-mail: • www: http://sp6slupsk.edupage.org/

W grodzie Kopernika klasa 3 b

15 czerwca 2017, 20:50
Uczniowie klasy 3b lubią wycieczki i podróże. Na ostatnią zwykłą-niezwykłą, bo dwudniową wycieczkę wybrali się wspólnie z Biurem Turystycznym AUTOUR i p. Adamem Urbańskim, do miasta położonego w województwie kujawsko-pomorskim - przepięknego Torunia, by zobaczyć miejsca bliskie Mikołajowi Kopernikowi. Atrakcji podczas tego wyjazdu nikomu nie brakowało. W drodze do celu zatrzymaliśmy się w Człuchowie na stacji Canpol, gdzie zwiedzaliśmy mini zoo. A w samym Toruniu - odbyliśmy rejs statkiem po Wiśle, spacerowaliśmy po Starówce - widzieliśmy dom i pomnik M. Kopernika, rzeźbę osiołka nawiązującą do stosowanych w dawnym Toruniu kar za różne przewinienia, pomnik pieska Filusia, który wzbudza wśród dzieci wiele sympatii i każde, bez wyjątku, musi go pogłaskać, krzywą wieżę, katedrę... Bardzo miło spędziliśmy też czas w Muzeum Bajek i Zabawek, w którym Pani w niezwykle humorystyczny i ciekawy sposób opowiedziała o 100-u letnich zabawkach. Dodatkową atrakcją było to, że każdą z nich można było się pobawić. Wiele radości sprawiła wszystkim interaktywna wystawa GEODIUM w Planetarium. Po męczącym i pełnym wrażeń dniu udaliśmy się do "Małgośki", gdzie zaserwowano nam pyszny obiad, a później do hotelu na zasłużony odpoczynek. Drugi dzień był również niezwykle ciekawy i pełen atrakcji. Zaczęliśmy go od pysznego śniadania w hotelu i wyruszyliśmy do Muzeum Podróżników im. Tony Halika, później do Muzeum Piernika, w którym Mistrz - zapoznał nas z tajnikami doskonałego smaku toruńskich pierników i zaprosił do własnoręcznego wypieku, a całą przygodę zakończyliśmy w Młynie Wiedzy, w którym doświadczaniu i eksperymentowaniu nie było końca. Zmęczeni, ale szczęśliwi i bardzo zadowoleni ruszyliśmy w drogę powrotną, by wieczorem opowiedzieć o wszystkim rodzicom, niecierpliwie czekającym na swoje pociechy.
Bardzo dziękuję p. Beacie Pokrzywniak i wszystkim Mamom - uczestniczkom wycieczki, które zaangażowały się w opiekę nad dziećmi, by przygoda ta była dla nich miła, sympatyczna i bezpieczna.

Iwona Ollik
W grodzie Kopernika klasa 3 b (galeria: 2)W grodzie Kopernika klasa 3 b (galeria: 3)W grodzie Kopernika klasa 3 b (galeria: 4)W grodzie Kopernika klasa 3 b (galeria: 5)W grodzie Kopernika klasa 3 b (galeria: 6)W grodzie Kopernika klasa 3 b (galeria: 7)