Na początek aplikacja SpriteBox, która uczy kodowania. Gracz wykonując zadania posługuje się ikonami, ale może zamienić je na polecenia tekstowe. W ten sposób dzieciom łatwo nauczyć się języka programowania.
Wyjściowym źródłem informacji w przypadku wyszukania rozwiązania jest Internet. Źródła online mogą być uzupełnione materiałami podręcznymi, jakie posiada prowadzący zajęcia.
Grę zaczynamy od wejścia do zielonego pudełka. Kiedy do
niego podchodzimy, otworzy się i można wskoczyć do środka, aby rozpocząć grę na 1. poziomie. Inne pudełka na razie są zablokowane. Po uwolnieniu odpowiedniej liczby duszków kolejne poziomy zostaną odblokowane.
Gracze mogą biegać, skakać i wspinać się, aby znaleźć uwięzione duszki oraz zbierać gwiazdki.
Niektóre platformy są poza zasięgiem lub nie da się ich przejść. Pomocą będzie wtedy żółty SpriteBox.
Żeby go aktywować wystarczy podskoczyć i uderzyć go od dołu. To uruchamia naszego druha Sprite'a, który spróbuje nam pomóc w ułożeniu odpowiedniego kodu.
Kiedy kod jest gotowy Sprite wypełnia odpowiednio odcinki, których nie mogliśmy przejść.