Słupski Konkurs Robotyki 26.04.2018 r. - Słupsk, Miejski Portal Edukacyjny

 

Zespół Szkół "Elektryk" im. Noblistów Polskich w Słupsku

Szczecińska 60, 76-200 Słupsk • telefon: (59) 843 31 78 • e-mail: • www: http://www.zsp1slupsk.pl

Słupski Konkurs Robotyki 26.04.2018 r.

27 kwietnia 2018, 11:12
RobotS

Dnia 26 kwietnia 2018 roku w Słupskim „Elektryku” odbył się Słupski Konkurs Robotyki RobotS to już czwarta edycja tego konkursu. Celem konkursu robotyki jest oprócz propagowania nauki robotyki i programowania stymulowanie aktywności młodzieży uzdolnionej, rozwijanie umiejętności konstruowania, myślenia przestrzennego, wyłanianie talentów i wspieranie uczniów uzdolnionych w rozwijaniu ich zainteresowań, wzmacnianie umiejętności efektywnej współpracy, możliwość wykorzystania wiedzy teoretycznej w praktyce, kształtowanie umiejętności samodzielnego zdobywania i rozszerzania wiedzy technicznej, propagowanie zasad fair play rozwijanie i pobudzanie pasji i radości z wykonywanych rzeczy oraz odpowiedzialności - czyli niezbędnych kompetencji młodego człowieka i przyszłego inżyniera.

W tegorocznych zawodach startowało 50 zawodników prezentując 60 różnych robotów. Zawodnikami byli uczniowie z dziesięciu słupskich szkół, gościliśmy również szkołę podstawową z Malechowa. Z tym roku uczestnicy mogli wystartować w siedmiu różnych konkurencjach. Część z konkurencji była przeznaczona specjalnie dla najmłodszych zawodników ze szkół podstawowych (Juniorbot, Juniordragster i Freestyle), w pozostałych (Lego Sumo, Lego Linefollower, Minisumo, Linefollower) mogli wystartować zawodnicy w każdym wieku. Roboty były zbudowane ze specjalnych edukacyjnych zestawów LEGO Mindstorms® , LEGO WEDO® oraz samodzielnie skonstruowane roboty oparte o podzespoły ARDUINO i inne platformy. Zaprojektowane roboty musiały zmierzyć się między innymi z przejściem na odnóżach (krocząc) na czas, wyścigami przypominającymi pojazdy wyścigowe „dragster”, walkami sumo na ringu czy najszybszym przejazdem po wyznaczonej linii. Uczestnicy mogli sprawdzić swoje umiejętności praktyczne, zdobyć nowe doświadczenia, wymienić się swoją praktyczną wiedzą oraz rozwijać swoje zainteresowania. Zawodnicy pokazali wysoki poziom umiejętności w dziedzinie robotyki oraz programowania – każdego robota oprócz zaprojektowania i skonstruowania musieli bowiem zaprogramować i jeszcze odpowiednio wystartować i zaprezentować. Na zwycięzców czekały nagrody, dyplomy oraz statuetki ufundowane przez sponsorów.

tabela z wynikami zwycięzców w każdej z kategorii:

szkoła

imię i nazwisko

zawodnika

typ platformy robota

wybrana

konkurencja

miejsce

Roboludek Team

Mieszko Natkaniec

Lego Mindstorms

Freestyle

1

Roboludek Team

Maria Juśkiewicz

Lego Mindstorms

Freestyle

2

Roboludek Team

Michał Warkocki

Lego Mindstorms

Freestyle

3

Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 Słupsk

Jakub Ratkowski

Lego Mindstorms

LEGO LineFollower

1

Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 Słupsk

Joanna Dudys

Lego Mindstorms

LEGO LineFollower

2

Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 Słupsk

Maciej Kwiatkowski

Lego Mindstorms

LEGO LineFollower

3

Roboludek Team

Amelia Kuś

Lego WeDo

JuniorBot

1

Roboludek Team

Maria Widzisz

Lego WeDo

JuniorBot

2

Roboludek Team

Patryk Roszkowski

Lego WeDo

JuniorBot

3

Szkoła Podstawowa w Malechowie

Szymon Żurowski

Lego Mindstorms

LEGO Sumo

1

Szkoła Podstawowa w Malechowie

Jarosław Poborski

Lego Mindstorms

LEGO Sumo

2

Szkoła Podstawowa w Malechowie

Julia Poborska

Lego Mindstorms

LEGO Sumo

3

Roboludek Team

Aleksander Mazurkiewicz

Lego Mindstorms

JUNIORDRAGSTER

1

Roboludek Team

Wiktor Czaja

Lego Mindstorms

JUNIORDRAGSTER

2

Szkoła Podstawowa nr 3 w Słupsku

Adam Nowak

LegoBoost

JUNIORDRAGSTER

3

Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 Słupsk

Patryk Anioł

Arduino

LineFollower

1

II Liceum Ogólnokształcące Słupsk

Paweł Perechuda

Arduino

LineFollower

2

Coolturka

Maciej Szok

Arduino

LineFollower

3

Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 Słupsk

Patryk Anioł

Arduino

Minisumo

1

II Liceum Ogólnokształcące Słupsk

Kacper Ochnik

Arduino

Minisumo

2

II Liceum Ogólnokształcące Słupsk

Paweł Perechuda

Arduino

Minisumo

3

Dziękujemy sponsorom: Firmie Eduroom ze Słupska, Firmie Discovery Park z Łeby, Firmie Śrubex z Bolesławic, oraz Akademii Pomorskiej w Słupsku i patronom medialnym GP24.pl, Gryf24.pl, Forbot.pl oraz TV Słupsk w sieci Vectra.

RobotSRobotSRobotSRobotS